דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארכיב - שמירת מסמכים במשרד 

מאת    [ 27/04/2010 ]

מילים במאמר: 455   [ נצפה 3167 פעמים ]

ניהול ארכיב ותהליך גיבוי המידע בחברה צריך להיהפך לחלק משגרת העבודה ולנוהל עבודה לכלל העובדים

 

להלן מספר פעולות העשויות לשפר את ניהול הארכיב המשרדי ויכולת הגיבוי:

 

את הניירת הפיזית ניתן בקלות לתייק בתיקיה או קלסר עם כותרת רצויה כגון: נושא, מספר (לדוגמא ת.ז) ותאריך ערך ולתייק את הניירת על פי סדר ונושא מתאימים בקלסר.

בנוסף רצוי לסרוק את כל המסמכים הישנים וניתן להשתמש בתוכנות שקוראות את המסמכים באופן אוטומטי ומתייגות אותם על פי מלות מפתח, וכך ניתן לבצע חיפוש יעיל.

 

למסמכים דיגיטאליים שנוצרו במחשב יש צורך לתייק ולשמור בצורה שונה.

 

ראשית , תנו שם למסמך , רצוי שיכיל גם תאריך או שם המחבר לדוגמא : ביקורת במפעל 1/5/2009  ואת המסמך לתייק בתיקיה במחשב אשר כותרתה הינה נושא או תאריך.בנוסף, ניתן לקבוע שבכל ראש מסמך תיכתב מילת מפתח שתגדיר אותו לדוגמה, "חוזה עבודה", " וכך יהיה ניתן לאחזר את המידע בשלב מאוחר יותר בצורה יעילה.

 

גיבוי מסמך ניתן לבצע במספר אופנים:

  1. על המחשב עצמו לפתוח ספריה בכונן D או אם אתם מחוברים לשרת אז על אחד מכונני השרת.
  2. את המחשב המקומי ניתן לגבות באופן שבועי /חודשי בהתקן u.s.b  או כונן חיצוני ולהוריד אל ההתקן את החומר שעל המחשב. כיום מרבית ההתקנים הינם בעלי נפח גבוה וזולים לשימוש.
  3. את השרת המשרדי ניתן לגבות באמצעות קלטת גיבוי, אחת ליום או לשבוע ולאחסנה במשרד או לקחת אותה הביתה. ניתן לשלוח את הקלטת לאחסון בחברה חיצונית המעניקה שירותי אחסנת קלטות בכספות המיועדות לשמירת מדיה מגנטית וחסינות אש.
  4. אפשרות נוספת לגיבוי הינה באמצעות שמירת החומר על חוות שרתים חיצונית באמצעות העברת החומר באמצעות האינטרנט בצורה מאובטחת ואוטומטית ובכך להבטיח את קיום הגיבוי גם אם שכחנו לבצע גיבוי עצמי.

 לצורך שמירת חומרים בהיקף רחב ובצורה המיטבית ללא צורך בהשקעת זמן ועבודה רב, ניתן להשתמש בשירותיהן של חברות פרטיות המגבות ומתחזקות מדיה מגנטית על פי תקנים בינלאומיים, תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת. שימוש בשירותיהן של חברות אלו הוא גם אמצעי הגנה במקרים של הרס פיסי שעלול להיגרם לארכיב המשרדי כגון מפגעי מזג אויר, שריפה או גניבה. סכנה נוספת שקיימת היא פגיעה בשרתי המשרד שסביבת העבודה הממוחשבת תלויה בהם. ללא גיבוי ראוי, חזרה לפעילות תקינה במשרד עלולה לקחת זמן רב.

 

אחזור המידע השמור אפשרי באמצעות חיפוש במחשב, כיום כל מערכות ההפעלה מאפשרות חיפושים נוחים ומיונים של חומר. ניתן גם להשתמש בתוכנה לאחזור מידע , תוכנת ארכיון מסמכים משרדית המאפשרת חיפוש מילה או כותרת של מסמך.

 

מחד, המעבר לסביבה ממחושבת מאפשר יכולת גיבוי ושמירת מידע ברמה גבוהה, ומאידך, תקלה טכנית או האפשרות למחוק קבצים עלולים להביא לאיבוד מסמכים יקרי ערך שהארגון עשוי להזדקק להם בעתיד.

 

רונן כהן צמח בעל תואר שני מוסמך מנהל עסקים בהתמחות מערכות מידע משמש כמנכ"ל ובעלים של חברת ארכיביון מקבוצת ארכיב גרופ. החברה משרתת אלפי עסקים ברחבי ישראל במתן שירותי ארכיב . בנוסף משמש רונן כיו"ר ארגון חברות הארכיב תחת איגוד לשכות המסחר וכן כמנהל ארכיון מוסמך מטעם גנזך המדינה. רונן חבר כנציג ישראל בארגון העולמי של חברות ארכיב  prism .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב